نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکدخوان

image

نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکدخوان

همانگونه که می دانید یکی از  برترین و البته مهمترین عملیات هایی که در انبار ها انجام می شود عملیات انبارگردانی می شود. در واقع این روش یکی از دقیق ترین و البته رایج ترین روش ها برای کنترل موجودی انبار ها می باشد. در گذشته انبارگردانی به شکل کاملاً سنتی و به روش دستی انجام می‌شد یعنی انباردار یا انبارگردان یک به یک اقدام به شمارش اجناس و کالاهای موجود در انبار می کرد، با پیشرفت علم امروزه از بارکد خوان و یا بهتر بگوییم دستگاه بارکد خوان برای شمارش اجناس و کالاهای موجود در انبار استفاده می شود.اما اینکه نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکد خوان به چه صورت است؟ موضوعی است که ما در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت و در انتها به معرفی شرکت معتبر سپاکو، ارائه دهنده دستگاه بارکد خوان می پردازیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

انبارگردانی چیست؟

لازم است قبل از اینکه به بررسی نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکد خوان بپردازیم ابتدا به شما بگویم که انبارگردانی چیست؟

بهترین تعریفی که میتوانیم از انبارداری داشته باشیم، این است که به کنترل فیزیکی فضای انبار و شمارش موجودی کالاها در یک یا چند بازه زمانی مشخص و بررسی عدم مغایرت آن با موجودی ثبت شده در سیستم و انبارداری و کاردکس کالا انبارگردانی گفته می شود. به شکل معمولی انبارگردانی و یا شمارش کالاهای موجود در انبار سالانه صورت می گیرد بنابراین باید بسیار دقیق و با رعایت اصول حرفه ای انجام شود.

به عنوان مثال تمامی کالاها باید دارای برچسب و بارکد باشند. ورود و خروج تمام افراد باید کنترل شود. پلمپ انبار باید به درستی صورت گیرد و مواردی از این قبیل باید توسط انبارگردان صورت گیرد. همانگونه که گفتیم انبارگردانی به صورت سالیانه انجام می شود ولی در برخی از شرکت ها علت بالا بودن کالاها و همچنین تعداد انبار ها انبارگردانی را چند بار در سال انجام می دهند و برخی از شرکت ها بر اساس نوع فعالیت و موارد دیگر قوانین شخصی سازی شده ای برای انبار خود دارند.

بیشتر بخوانید: قمیت و خرید ریبون لیبل پرینتر

نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکد خوان

همانگونه که گفتیم روش سنتی انبارگردانی یک روش دستی می باشد به این شکل که انبارگردان همه کالاها را به صورت دستی و تک به تک می شمارند. اما امروزه و با پیشرفت علم انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکد خوان انجام می شود. در اینجا شاید این سوال مطرح شود که نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکدخوان چگونه است.

باید بگویم که یکی از معتبرترین روش ها برای شمارش کالاها و یاموجودی انبار استفاده از سیستم های بارکدخوان می باشد.انبارگردانی یکی از دقیق ترین و البته کاربردی ترین روش ها برای انبارگردانی میباشد. در روش انبارگردانی به وسیله بارکد خوان که به عنوان انبارگردانی بارکدخوان نیز از آن یاد می شود به ازای هر کالای موجود در انبار یک بارکد اختصاصی در نظر گرفته می شود. در بارکد ها اطلاعات مخصوص کالاها رمزنگاری می‌شود، در این روش با اسکن بارکد توسط دستگاه بارکد خوان تمام اطلاعات مربوط به کالا در دسترس قرار می گیرد در این نوع انبارگردانی انباردار تنها با اسکن بارکد کالا می تواند مغایرت های موجود در انبار را پیدا کند و آنها را یادداشت نمایید.

انواع دستگاه های بارکد خوان

دستگاه های بارکدخوان به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از مهمترین آنها می توان به: دستگاه های بارکد خوان نوری دستگاه های بارکد خوان هند هلد و دستگاه بارکد خوان لیزری اشاره کرد. شما می توانید از شرکت معتبر سپاکو هر نوع از این دستگاه ها را که تمایل دارید سفارش دهید.

 

 

شرکت سپاکو

ما در این مقاله نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکد خوان را مورد بررسی قرار دادیم.اما سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا میتوان دستگاه های بارکد خوان را تهیه کرد؟ همانطور که گفتیم یکی از شرکت های معتبر در این زمینه شرکت سپاکو می‌باشد.سپاکو بزرگترین تامین کننده انواع بارکدخوان، بارکد اسکنر، پرینتر لیبل، موبایل و کامپیوتر میباشد. برای مشاهده و بررسی محصولات به صفحه فروشگاه سایت مراجعه کنید.

امیدواریم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکد خوان به دست آورده باشید.