معرفی دستگاه بارکدخوان ثابت

image

معرفی دستگاه بارکدخوان ثابت

امروزه یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین دستگاه ها که در خیلی از فروشگاه ها و مراکز خرید مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه بارکدخوان می باشد.

با توجه به اینکه اکثر محصولات امروز بارکد دارند و بارکد خوان وظیفه دارد که بارکدهای روی کالاها را مانند یک پویشگر قرائت کند و اطلاعات مرتبط با کالا ها را به شکل بصری ثبت کند نیاز بارکد خوان بیش از هر زمانی احساس میشود. امروز دستگاه های بارکدخوان مختلفی وجود دارند که یکی از آنها دستگاه بارکد خوان رومیزی یا ثابت می باشد،که ما در این مقاله قرار است که به معرفی دستگاه بارکدخوان ثابت بپردازیم و شرکت معتبر سپاکو را که ارائه کننده انواع بارکد خوان ها می باشد را به شما معرفی کنیم.پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بارکد چیست؟

به صفحات سفیدی که با فضاهای مشکی یا بهتر بگوییم خطوط مشکی پر شده اند و در اندازه های مختلف وجود دارند بارکد گفته میشود. معمولاً بارکد ها به دو صورت خطی و ماتریس وجود دارد.

بارکد خوان چیست؟

از آنجایی که برای معرفی دستگاه بارکد خوان ثابت نیاز به داشتن اطلاعات در مورد بارکد خوان می باشد، لازم است که شما بدانید بارکد خوان چیست؟

به دستگاه الکترونیکی که به وسیله تابش پرتوهای فروسرخ به بارکد روی کالاها اطلاعات مربوط به کالا را ذخیره میکند بارکد خوان یا بارکد اسکنر میگویند.

برای اینکه بیشتر با چگونگی کارکرد بارکدخوان یا بارکد اسکنر آشنا شوید بهتر است که اجزای مختلف این دستگاه را بشناسید. بارکد خوان معمولا از سه جزء اصلی تشکیل می شود. سیستم روشنایی، سنسور و مبدل و رمزگشا که هر کدام وظیفه خاصی بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه انبارگردانی به وسیله دستگاه بارکدخوان

معمولاً بارکدخوان ها یا اسکنر انواع مختلفی دارند. که از مهمترین آنها می توان به بارکدخوان نوری و بارکدخوان لیزری اشاره کرد.

از نظر مدل بارکد خوان و اسکنر ها به ۴ مدل بارکد خوان های ثابت یا رومیزی، بارکد خوان های همراه یا سیار، بارکدخوان های بیسیم و بارکدخوان های باسیم تقسیم می شوند. که ما به بررسی و معرفی دستگاه بارکد خوان ثابت می پردازیم و شرکت معتبر سپاکو را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی دستگاه بارکد خوان ثابت یا رومیزی

دستگاه های بارکدخوان ثابت به کامپیوتر وصل می شوند و داده ها را پس از خواندن منتقل میکنند. زمانی که یک بارکد اسکن می شود، اطلاعات کالا سریعاً از طریق داده الکتریکی به کیبورد منتقل می شود و باعث آن می شود تا کاراکترها با سرعت زیاد روی صفحه نشان داده شود.

در بحث معرفی دستگاه بارکد خوان ثابت باید بگوییم که سرعت این دستگاه بسیار بالا می باشد و همین بالا بودن سرعت باعث شده است که بسیاری از کاربران ترجیح دهند از آن به عنوان صفحه کلید دوم استفاده کنند. بارکد خوان ثابت معمولاً در جاهایی کاربرد دارد که نیاز به ورود اطلاعات خودکار و دقیق و بدون واسطه می باشد.این بارکد خوان ها این قابلیت را دارند که بارکد را بدون قرار گرفتن در موقعیت دقیق بخوانند و در عین حال اسکن دقیقی از آنها انجام دهند. یکی از بزرگترین ویژگی های دستگاه بارکد خوان ثابت یا رومیزی این است که بدون احتیاج به تغییر داده و یا اختیار به برنامه باز در تمامی برنامه هایی که ورودی داده از صفحه کلید را قبول میکنند مورد استفاده می باشد. یکی دیگر از انوع بارکد خوان های ثابت نیز وجود دارد که از طریق کابل rs232 به کامپیوتر وصل می شوند و به صورت کدascii داده ها را به دستگاه می شناسند. این نوع از بارکد خوان ها در بیشتر موارد کنار صندوق سوپرمارکت ها و خرده فروشی ها دیده می شوند و برای عملیات خرده فروشی کوچک در سازمان های نهادی که به ورود اطلاعات قابل اعتماد نیازمند هستند بسیار گزینه مناسبی می باشد.


سپاکو

یکی از شرکت های معتبر که شما میتوانید انواع بارکد خوان یا اسکنر ها از جمله دستگاه بارکد خوان ثابت را خریداری کنید شرکت سپاکو می باشد، که یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه تامین انواع بارکد خوان، بارکد اسکنر پرینترلیبل ،موبایل و کامپیوتر است.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی و معرفی دستگاه بارکد خوان ثابت و یا رومیزی پرداختیم و هر آنچه که شما لازم بود در مورد این نوع از بارکدخوان بدانید را بیان کردیم در انتها

امیدوارم که با نگارش این مقاله توانسته باشیم که بهترین شکل ممکن معرفی دستگاه بارکد خوان ثابت رومیزی را انجام داده باشیم.