معرفی و خرید انواع قرائتگر یا ریدر های RFID

image

معرفی و خرید انواع قرائتگر یا ریدر های RFID

با پیشرفت علم و وجود بارکد ها بر روی همه اشیاء وکالاها نیاز به یک دستگاه که در هر زمان و در هر مکانی بتواند کالا را شناسایی کند و اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار دهد کاملاً مشهود می باشد. یکی از تکنولوژی و یا دستگاه هایی که در این زمینه بسیار کاربرد دارد تکنولوژی و یا قرائتگرRFID می باشد که ما در این مقاله به شکل کامل در مورد قرائتگرRFID و مشخصاً انواع قرائتگرRFID خواهیم پرداخت و شرکت یا برند سپاکو را که در این زمینه بسیار فعال می باشد را به شما معرفی خواهیم کرد.پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

قرائتگر یا ریدر های RFID

بهتر است که قبل از پرداختن به انواع قرائتگرRFID ابتدا بدانید که قرائتگر یا ریدر های RFID چه هستند.

قرائتگر ها که به خوانشگر ها یا ریدر های آر اف ای دی معرف هستند. بخش اصلی سیستم RFID را تشکیل می‌دهند این قرائت گرها به صورت بی سیم و از طریق شناسایی امواج الکترومغناطیسی قادر به تشخیص انواع تگ هایRFID و همچنین دریافت اطلاعات آنها می باشند.

عمده اطلاعاتی که از طریق کابل شبکه و ارتباط وای فای به کامپیوتر منتقل می‌شود به وسیله ی انواع مختلف یا انواع قرائتگرRFID میسر می باشد. در واقع این اطلاعات به وسیله ریدر های RFIDو پردازش اطلاعات به دست آمده می تواند عملیات مکانیکی بی شمار و نگهداری و همچنین ردیابی محصولات را به شکلی آسان انجام دهد. این ریدر یا قرائتگر ها می توانند تعداد زیادی تگ آر اف آی دی را در یک لحظه شناسایی کنند. از ویژگی های بارز این نوع از ریدر ها یا روئیتگر هامی توان به عدم نیاز به رویت مستقیم و استفاده از فاصله چند متری این ریدرها اشاره کرد. به جز این ویژگی قرائتگر یا خوانشگرهای RFID ویژگی های دیگری دارند که با توجه به نوع کاربرد آنها باید شما خوانشگر یا ریدر  مناسب را انتخاب کنید. قرائتگر ها به صورت کلی به دو نوع ریدر یا قرائتگر ثابت و ریدر یا قرائتگر پرتابل اشاره کرد. که ما در ادامه به بررسی این دو نوع از انواع قرائتگرRFID  می پردازیم.

انواع قرائتگرRFID

ریدر یا قرائتگر ثابت آر اف آی دیRFID

این نوع از قرائتگرها همانگونه که از نامش پیداست به صورت معمول در یک مکان و به صورت ثابت وجود دارد. از این نوع قرائتگر معمولا بر روی دیوار و یا یک میز بدون تحرک استفاده میشود.

ریدر های یکپارچه که به آنها Embed نیز گفته می شود از زیر مجموعه های قرائتگر های ثابت هستند. معمولاً یک ریدر یا قرائتگر یکپارچه RFID از یک ثابت و یک آنتن ساخته می شود. که به طور معمول شامل یک دهانه آنتن اضافی برای اتصال یک آنتن خارجی اختیاری نیز است.

ریدر یا قرائتگر پرتابل آر اف آی دی

یکی دیگر از انواع قرائتگرRFID می باشد.این ریدر ها قابل حمل می باشند و میزان انعطاف پذیری در قرائت تگ های RFIDرا برای کارگر افزایش میدهد. به شکل کلی برای افزایش قدرت و قرائت این نوع از قرائتگر ها از یک گان اضافه نیز استفاده می‌شود. در بسیاری از راهکارهای مبتنی بر فناوری RFID مانند انبارداری هوشمند با توجه به کاربرد های مورد نیاز مثل انبارگردانی از این نوع داده ها استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی دستگاه بارکدخوان ثابت

نکته مهم در مورد قرائتگر ها

در بعضی از موارد که میزان محدوده قرائت بزرگ است و نیاز به دقت بالایی می باشد از ریدر یا قرائتگر های استفاده میشود که درگاه های خارجی برای متصل شدن به آن ها به آنتن ها بر روی آنها وجود دارد تا امکان اتصال به 8 آنتن و یا بیشتر را فراهم کند.

شرکت سپاکو

از شرکت سپاکو به عنوان بزرگترین تامین کننده انواع بارکد خوان، پرینتر لیبل، موبایل، کامپیوتر و قرائتگرها یاد می‌شود و شما می‌توانید که با خیالی راحت و با مراجعه به صفحه فروشگاه سایت محصول مورد را انتخاب و برای خرید و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

جمع بندی

ریدر یا قرائتگر ها دستگاه هایی هستند که برچسب های موجود بر روی کالاها را توسط امواج رادیویی دریافت و منتقل می کنند و در دو نوع ثابت و پرتابل وجود دارند.امیدوارم که با خواندن این مقاله اطلاعات کافی در مورد ریدر و قرائتگر ها و انواع قرائتگرRFID به دست آورده باشید.