6 نکته طلایی هنگام خرید لیبل پرینتر ها

image

6  نکته طلایی هنگام خرید لیبل پرینتر ها

6 نکته طلایی هنگام خرید لیبل پرینتر ها

امروزه چاپگرهای لیبل قابلیت های فراوانی برای چاپ لیبل دارند و آنها به مهارت و دانش ساده ای برای کار کردن نیاز دارند. با این حال، کیفیت چاپ شما به نوع لیبل پرینتری که شما انتخاب می کنید بستگی دارد.

بسیاری از صاحبان و مدیران این اشتباه را مرتکب می شوند که چاپگر لیبل ارزان یک گزینه مقرون به صرفه می باشد. متأسفانه، این روند فکری کاملا اشتباه است در عوض، چاپگرهای مقرون به صرفه تجهیزات باکیفیتی هستند که بسیاری از هزینه های جانبی شما را کاهش می دهد.

 

در این مقاله قصد داریم تا موارد مهمی که قبل از خرید باید به آنها توجه کنید را بررسی نماییم.

1. نیازهای تجاری خود را درک کنید

یافتن بهترین چاپگر لیبل بستگی به این دارد که می خواهید از آن برای چه کاری استفاده کنید. تعیین نیازهای شما ستون فقرات این خرید را تشکیل می دهد.

قبل از تصمیم گیری موارد زیر را باید در نظر بگیرید:

 

 آیا به صورت موقت یا دائم لیبل چاپ می کنید؟

چه تعداد لیبل در روز چاپ می کنید؟

به چند برچسب در یک زمان نیاز دارید؟

کیفیت چاپ چقدر مهم است؟

​​​​​​​ اندازه ایده آل چاپ لیبل شما چقدر است؟

 

2. سایز لیبل مورد نیاز

آیا اندازه و عرض لیبل های خود را می دانید؟ با دانستن این سوال چاپگرهایی بخرید که می توانند اندازه ایده آل شما را چاپ کنند.

 

3. نوع روش چاپ

 

انواع روش های چاپ:

انتقال حرارتی : در این روش طول عمر چاپ لیبل بالا است و مدت زمان طولانی چاپ بر روی لیبل باقی می ماند و تضمین می کند که برچسب شما با وجود قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی شدید برای مدت طولانی دوام می آورد.

حرارت مستقیم: در این نوع عمر چاپ بسیار کوتاه بوده است و در مقابل شرایط های آب و هوایی دوام ندارد. ( معمولا برای چاپ اطلاعات غیر ضروری مانند چاپ رسید و... استفاده میشود)

 

4. رزولوشن یا کیفیت چاپ (DPI)

شاید یکی از حیاتی ترین اجزای مورد جستجو در انتخاب چاپگر، چاپ با وضوح بالا باشد. تجهیزاتی که برچسب هایی با وضوح بالا تولید می کنند برای مشتریان حرفه ای تر، خواناتر و چشم نوازتر به نظر می رسند.

 

انواع رزولوشن ها:

203Dpi : کیفیت و وضوح چاپ در این نوع متوسط است و برای چاپ لیبل های در اندازه های متوسط و برزگ کاربرد دارد.

300Dpi : کیفیت و وضوح چاپ در این نوع خوب است که می تواند لیبل ها را در سایزهای کوچک و بزرگ با بالاترین کیفیت چاپ کند.

600Dpi : کیفیت و وضوح چاپ در این نوع بسیار عالی است که معمولا برای چاپ یکسری از سایز های خیلی کوچک لیبل از این رزولوشن استفاده می شود.

 

5. تعداد چاپ در روز

 

لیبل پرینتر ها در انواع مختلفی ارئه می شوند

صنعتی و نیمه صنعتی : از این دسته لیبل پرینتر برای زمانی که تعداد چاپ لیبل ها در روز بیش از 5 هزار تا می باشد و نیاز هست تا به صورت شبانه روزی و بدون وقفه چاپ بگیرید می توانید استفاده کنید. این سری از لیبل پرینتر ها قابل استفاده در شرایط و محیط های دشوار هستند.

رومیزی یا اداری : از چاپگر های رومیزی برای تعداد چاپ نهایتا 1000 عدد در روز میتوانید استفاده کنید کم جا و بی صدا نیز هستند.

قابل حمل و همراه : بیشتر برای مواقعی که به چاپ در محل نیاز دارید می توانید از این مدل استفاده نمایید.

 

6. هزینه های تعمییر و نگه داری

در بیشتر موارد، افراد لیبل پرینتر متناسب با بودجه را خریداری می کنند. اگرچه ممکن است امروز ارزان باشد، اما مواردی وجود دارد که هزینه های طولانی مدت آن را گران می کند. فقط روی هزینه های خرید اولیه تمرکز نکنید، هزینه های تعویض قطعات، تعمیر و نگهداری منظم را نیز در نظر بگیرید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که چاپگری را انتخاب کنید که کاربر پسند، ساده و نگهداری آسان باشد. به یاد داشته باشید، مواقعی وجود دارد که بخش فناوری اطلاعات یا تکنسین های شما ممکن است در دسترس نباشند.